DOA SUKMA KU

                       Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha penyayang...
                          segala puji bgi  allah Tuhan yang Mentadbir selakian alam

                selawat dan salam ke atas Nabi muhammad dan ahli keluarganya dan para shbatnya..

       YA ALLAH,tuhan yg mnperjalankan awan.mengiwirkan angin dan memutarkan bumi.engkau menrajai segala yg wujud di alam maya ini..aku tunduk dan patuh pda sgla takdir mu ya allah.sesungguh nya bicaraku dalam sepi malam ini adlah bukti bhwa aku mnyakini bahwa stiap ratapan hmba mu didengari. aku teramat yakin bhwa engkau maha mndengar dan mha mngetahui apa yg tersisip di dalam perdu nubari  seorng mnusia...

atas dasar diriku ini seorng hamba yg berhajatkan kpda pencipta,maka aku memohon pada mu ya allah,aku mohon agar engkau berikan kebahagiaan padaku.aku mohon kbhagiaan  itu hadir khususnya dari seorng wanita yg bergelar isteri.sesungguhnya aku tidak cenderung pada sesiapa pn..adkh aku ini seorng lelaki yg sombong?? ya allah..aku tidak mngerti knpa jiwaku begini.

       YA ALLAH, aku hanya seorng lelaki yg biase,ketika tirai hatiku d ketuk oleh seorng perempuan,saat itu pintu hatiku  mudah tergoyah...lantaran sewaktu sewaktu itu aku dilandai musibah,dihurung susah,dirempuh walah,dan permpuan itu hadir mnberikan kekuatan yg tersembunyi.sesungguhnya,perempuan tidak mnpunyai apa-apa kekuatan melainkan kekuatan itu juga adlh kekuasaan mu

         YA ALLAH aku tidak mncri perempuan yg mhu mberikan kepadaku kemewahan dunia.dan aku tidak mncri perempuan yg cntik n lawa yg dipuja wajahnya oleh ramai lelaki.aku mhukan seorng perempuan yg ikhlas untk mjd isteri ku..punya hati yg kudus utk mndidikku di bwah syariat mu.dia juga amat teguh hati dalam mlaksanakan perintah mu itulah perempuan yg aku mhukan ..

          YA ALLAH.aku umat akhir zaman.aku berdiri di bwh langit yg penuh kekabutan nafsu,di bwh taufan maksiat yg mnggila, di bwh naungn pmerintah yg dikeji,di bwh kbndaan yg kian bermharajalela,aku mryu pada engkau ya allah,selamatkan lah aku dr ancaman syaitan durjana.pandulah aku ke syurga mu yg amt termahal..pimpinlah aku dgn rahmatmu dalam khdpn yg penuhdgn fitnh akhir zaman ini,agar aku selamat sampai ke pintu syurga al-firdausi.begitu juga dgn isteriku...aku mhukan isteri yg tkutkan nerakamu,cintakan syurga mu dan mhu mbwaku mnuju keabdian firdausi

       YA ALLAH....engkau mmpu mnberikan kekayaan berjuta-juta kpd mnusia yg ingkar ,engkau mmpu berikan kenikmatan berlimpah-limpah kpd mnusia yg mnlawan mu apatah lagi untuk ku selaku insan yg lemah dan takut pd kpd kekuasaanmu...sudah tentu engkau mmpu perkenan kan doaku.mha suci engkau ya allah,aku yakin engkau pasti akan mperkenan kan doaku ini ,krna aku yakin doaku ini tidak akan mnyusahkan mu walau sdikit pun .kerana engkau mha kaya lagi mha agung..

       YA ALLAH engkau maqbulkan lah doaku ini...moga aku akan terus mnjdi seorng hmba yg bertaqwa pada mu,..amin...


                                                                                                 SALAM SEMANIS BICARAKU......
semanis bicaraku
semanis bicaraku Nama asal usul ana yg diberi MUHAMMAD LUQMAN AL HAKIM BIN MUSA...ana sekarang menempat di tanah merah kelantan,tarikh lahir ana 18/09/1992,sekolah seawal ana di sekolah keb sri suria 2...dan berpindah pula ke sekolah sri suria 3...dan sekali lagi ana bertukr ke sekolah sru(a)diniah padang siam,dan setelah mnamatkan pngjian di sekolah rendah,ana melanjutkan pelajran ana di sekolah maahad ahmadi tanah merah(matm)dan ana melnjutkan lagi pelajran ana di kolej yayasan islam kelantan(koyik)walaupun natijah menyambung pengajian di UNIVERSITI AL ISLAM MADINAH MUNAWWARAH(UIM) agak lewat sedkit,sy mngmbil kesempatan yg penuh mkna ini untuk sambung pelajrn sy dkt mesir,al azhar kaherah.....ana anak yg kelima drpd 8 orng adik beradik

Post a Comment for "DOA SUKMA KU"