SELAMAT HARI RAYE EIDILFITRI MAAF ZAHIR DAN BATIN

                                      BAJU RAYE KAKULA BUATAN MESIR,CAIRO





        MEMBERI KATA2 SEDIKIT SEMPENA SAMBUTAN HARI RAYE EIDILFITRI :)





Assalamualaikum kpd semua teman-teman yang aku kasihi,aku mohon maaf atas kehilangan diriku yang sekian lama,aku bukan tidak mahu update status tetapi aku dihidangkan dengan ilmu di hadapan mata sehingga aku dikenyangkan sehingga tidak sempat untuk menbuka dan update blogger ini,Alhamdulillah sekarang ini aku sudah berada di bumi para anbiya,MESIR,dan aku belajar di UNIVERSITY AL AZHAR KAHERAH,CAIRO, emm teman-teman,aku ingin kongsi cikit tentang beraya di suasana mesir,suasana arab..kebetulan tahun ini aku beraya di bumi arab mesir hehe best k xbest..jom sma-sama kita bacakan ….klu sebelum ini aku beraya dengan family aku,dekat Malaysia,memang seronak lah ,klu setiap kali tibenya musim perayaan,aku lah orang yang paling gembira,sebb nya semua anak beranak balik,abang kakak, semua balik,memang setiap kali raya ,umah aku mesti penuh,xde pom ruangn kosong untuk aku duduk,memang padat,keluarga aku dah la ramai,umah aku,nak kata besar xde lah jugak,sederhana la…tetapi kalau beraya dekat mesir nie,biasa jea,meriah 2 meriah tapi xde lah meriah sangt,orang arab ini,bila time sembhyg raya dia pergi smbhyg raye,lepas 2 balik terus tido,hahh macam 2 lah suasana arab di mesir,(MMG SUNYI SGT3X)kalau macam kita kan raya di Malaysia,lepas sembhyg raya,kita akan berkumpul dulu anak beranak,ambik gambar2x keluarga,jamu2 anak beranak makan rendang ayam,nasi dagang,ketumpat,lemang dan mcam-macam  lagi,kalau kamu semua nak tahu..orng arab ini dia hanya meriah time bulan puasa jea,klu masuk bulan 1 syawal,dia xmeriah dah,camne epp nak cakap,dye mcam biasa la,klu bulan ramdhan ini orang arab suka bersedekah,tapi bila masuk bulan 1 syawal,dia jadi macam xda dah sifat bersedekah 2,kemudian lepas 2,kalau nak cakap pasal rindu dkt umh 2,ada la kan,semua orang ada perasaan 2,aku mmg rindu sangat2 dkt umh,xtahu nak cakap camne,Cuma aku mampu berdoa kpd ALLAH supaya orang yang aku rindu 2 sentiasa sihat waafiat terutama umi aku laa,lagi pom aku tahu..sebab aku xbalik tahun ini kerana nak berjuang mencari ilmu banyak2 dulu,biler dah banyak mnguasai ilmu serta beramal dengn ilmu aku dapat 2 buleh la aku balik,dan sebarkan2 kpd adik beradik aku dan masyarakat di luar sana,walau apa2 pun aku sedang berusaha menghafal al quran 30 juzuk dan beribu2 hadis muslim dan bukhari,tirmizi,ahmad,baihaqi,nasaie, dan lain2 ag,so,alhamdulilah yang pertama dan selamanya,aku nak mintak mf lah kepada semua orng yang mngenali diri ini,sekiranya ada salah silap dalam bicara dan bertutur kata2,ataupun terlontar bhasa2 yang xspttnya aku katakan,aku mohon sejutaan kemaafan ats kesalahan dan kekurangan aku Selma ini,akan ku meprbaikikan balik segala kelemahan dan kekurangan aku dengan tarbiah yang aku lalui semasa di bulan ramadhan yang baru sahaja 3 hari lepas berlalu… dan aku selalu sebut dalam tazkirah subuh dan maghrib di Rumah Negeri Kelantan Mesir,”jadikanlah bulan ramdhan ini adalah pusat latihan untuk kita memperolehi sesuatu kebaikkan,dan cuba untuk bangkit di dalam jiwa ini rasa penuh keimanan dan ketaqwaan kpd ALLAH swt,iman sudah ada dalam diri kita,tetapi kita perlu update selalu dengan muhasabah diri supaya keimanan itu sentiasa kuat dan kukuh,sentiasa meperbaharukan keimanan kita,moga2x ramadhan kali ini menjanjikan kpd kita kemenangan,kemenangan melawan dan mnguasai hawa nafsu,dan moga2 ramdhan kali ini juga menberikan sesuatu kebaikkan yang lebih baik lagi kpd kita daripada tahun sebelum seblumnya ,pastikan diakhir episode ramdhan nanti,kita adalah juara!!!”  J
                    SELAMAT HARI RAYA EIDILFITRI MAAF ZAHIR DAN BATIN J J J



semanis bicaraku
semanis bicaraku Nama asal usul ana yg diberi MUHAMMAD LUQMAN AL HAKIM BIN MUSA...ana sekarang menempat di tanah merah kelantan,tarikh lahir ana 18/09/1992,sekolah seawal ana di sekolah keb sri suria 2...dan berpindah pula ke sekolah sri suria 3...dan sekali lagi ana bertukr ke sekolah sru(a)diniah padang siam,dan setelah mnamatkan pngjian di sekolah rendah,ana melanjutkan pelajran ana di sekolah maahad ahmadi tanah merah(matm)dan ana melnjutkan lagi pelajran ana di kolej yayasan islam kelantan(koyik)walaupun natijah menyambung pengajian di UNIVERSITI AL ISLAM MADINAH MUNAWWARAH(UIM) agak lewat sedkit,sy mngmbil kesempatan yg penuh mkna ini untuk sambung pelajrn sy dkt mesir,al azhar kaherah.....ana anak yg kelima drpd 8 orng adik beradik

Post a Comment for "SELAMAT HARI RAYE EIDILFITRI MAAF ZAHIR DAN BATIN"