abg sayang ummi!! :)

di waktu 1/3 malam ...aku akan bngn menunaikan kewajipan aku sebgai seorng hmba ...tp malam ini aku berasa sangt2 sepi dan sunyi ...angin yg mniup begitu kuat mnybbkan driku dlm kesejukkan....dan berpelukkan dri sndri...sperti biasa aku bngn drpd tidur..aku akan mnuju ke bilik air..untuk mndi dan berwudu'..dlm perjalanan aku nk pergi k bilik air..aku terdngr tangisan seseorng ..maka aku mula berfkir..sape yg mnangis??aku cuba mndgr skli lagi..mna la thu..tkut2..aku slah terdgr k...rupanya2 tangisan 2 mmg benar wujud...dan aku trus mncari..di mna dtgnya tangisan 2...shingga la aku sampai ke sbuah bilik ...aku mnolak pintu perlahan2..aku melihat seorng ibu yg aku kasihi sedang mnangis....aku cuba untuk memasuki dekat dgnnya,tp aku da terdgr disbalik tangisan 2 ada kata2..seolah2 ibuku sedang berdoa...aku trus duduk di belakangnya..tnpa dye ketahui aku berada di blkng nya....YA ALLAH YA TUHANKU,AKU INI SEORANG HMBA YG HINA YA ALLAH..HAMBA YANG DHAIF,HMBA YG SELALU MENGHARAPKAN KEAMPUNAN DRPD MU YA ALLAH..DALAM DIRIKU XPERNAH ADA SIFAT PUTUS ASA DLM BERDOA KPD MU YA ALLAH,TIADA TEMPAT LAGI UNTUK AKU MNGADU MELAINKAN KPD MU YA ALLAH..YA ALLAH YA TUHANKU,KURNIAKAN KPD AKU ANAK2 YANG SOLEH DAN SOLEHAH DAN  KURNIAKANLAH KPD AKU..SEORNG ANAK YANG DAPAT MENBERIKAN AKU KEBAHAGIAAN DLM KERJAYAAN NYA..YA ALLAH YA  TUHANKU..AKU INGN MELIHAT KERJAYAANNYA SESUATU HARI NANTI YA ALLAH...DAN AKU TIDAK MNGHARAPKAN BALASAN APA2 PUN DARINYA.MELAINKAN KASIH SAYANG DARIPADANYA...YA ALLAH YA TUHANKU,AKU RELA YA ALLAH MEBEBANKAN DRIKU INI..UNTUK MNCARI REZEKI UNTUK ANAK2 AKU...AKU SANGGUP MNGADAI NYAWA DEMI ANAK2 AKU YA ALLAH,KERANA AKU INGN MELIHAT KERJAYAAN DARIPADA ANK2 AKU SESUATU HARI NANTI..ITU SUDAH MENBUATKAN AKU TERRSENYUM DAN TERASA BAHAGIA...YA ALLAH...PAGI2 LAGI AKU TELAH TRUN DR RUMAH UNTUK MENGADAI GELANG EMAS KESAYANGAN AKU...YG DIBERIKAN OLEH ARWAH INI...KERNA AKU XNAK MELIHAT ANAK2 AKU INI TIDAK SELESA DAN TERGANGGU DALAM BELAJAR...JIKA XCUKUP..AKU SANGGUP MENEBAL MUKA PERGI PINJAM DUIT DGN KAWAN2 OR DGN JIRAN2 SEBELAH..AGAR INGN MELIHAT ANAK AKU GEMBIRA...YA ALLAH YA TUHANKU..BIAR LA HARI INI AKU BERSUSAH PAYAH MENCARI REZEKI,ASALKAN SUATU HARI NANTI ,ANAK AKU SENANG,NIKMATNYA KURNIAMU KPD KU YA ALLAH,ENGKAU PERMUDAHKAN LAH SEGALA URUSANNYA YA ALLAH..AGAR DYE BERJAYA DLM KEHIDUPAN DYE....ENGKAU JAGAI LAH DRINYA YA ALLAH DARIPADA TERJEBAK DALAM KEMAKSIATAN...ENGKAU AMPUNKANLAH DOSA2NYA YG LALU YA ALLAH...(luahan isi haty umi aku)
Ya Allah!!! ....air mata aku mengalir tnpa aku sedari..aku menangiis ya allah!!!..aku menangis!!!..pipi aku mula mbasahi sehingga menitis air mata k atas baju....ibu aku  msh belum smpat lgi mnghabiskan doanya...aku berlari mendakapnya dgn kuat skali...dan aku menangis dlm pelukkan nya...umi maafkan abg umi...maafkan abg umi...abg dah byk mbuatkan umi terasa beban dan susah krn abg..abg tahu umi dah byk mncurahkan air mata umi krn abg....ampunkan lah dosa2 abg umi...abg rela kena hukum umi...daN abg tahu umi msti letih melayan kerenah anak umi ini kan..umi pkul la abg umi..pukul la abg umi..umi abg thu bgaimana lelahnya umi dalam mencari rezeki untuk abg dan menbesarkan hidup abg..umi abg mintak mf krn tidak mndgr nasihat umi..abg selalu melawan kata2 umi..abg xnk mngulang lagi perbuatan nie umi.. sbb..abg  sayang umi...abg xnak tinggal umi lagii..ummii!!!!!..abg sayang umi...
yea..umi maafkan abg...umi pon syngkan abg.umi berikan nasihat kpd abg .bukan umi nk marah or nk halang..tp umi xnk abg terlalai dgn keduniaan yg penuh keasyikkan ini...umi nak abg  thu..tntng hakikat keduniaan yg sbnrnya...dan umi nak abg jadi orang yg berguna msa hadapan..umi sayangkan abg...abg!!!..maafkan umi kalau dulu umi kuat pukul abg dan merotan abg..dan umi mintak mf juga krn mencubit abg sampai brdarah di paha..umi xsngaja..umi sayangkan abg..umi hnya mnjalankan tugas umi sbgai seorng ibu...kalau umi xbuat..nanti abg jadi semakin liar dgn dunia luar,,,maka umi jalankan surhan ALLAH..didikan lah anak2 mu dgn keimanan dan kasih sayang..insyllah pastinya akan lahirlah di hatinya keimanan dan ketaqwaan....umi mahukan abg jadi seorng anak yg soleh yang berjya dlm hidup(umi menangis)
umii!!..insyllah umi...abg akan jdi seorng anak yg soleh.yg sntiasa mnurut kata2 kedua orang tua...umi mahu yg trbaik drpd abg...umi mfkan abg.dan mf juga buat umi syg...yea umi..insyallah..abg berjnji dgn  umi...abg akan tunaikan jnji umi...dan abg ingn buktikan kpd umi..yang abg buleh tunaikan jnji2 umi...insyllah.... :)


UMI..!!!!...abg akan buat yg terbaik...ini jnji abg kpd umi...abg da cita2 nk buat umi menangis kerana kejayaan abg bina selama nie...umi...umi selalu menasihati abg..abg msh ingt ag..dan ia msh segar ag di ingtn abg...bila abg putus asa dgn kerja abg buat dan xyakin lagi dgn apa abg buat...umi dtg dkt abg..umi msti akan hadiahkan 1 kuntum senyuman untuk abg..mbuatkan abg ase seolah2 masalah itu sudah hilang semuanya...dan umi akan letak tngnnya di ats bahu abg..tndanya umi selalu berada disisi abg..walau apa pun  jua masalah...mula2 umi sebut...adalah NIAT di hati abg....dimana kah niat hati abg masa itu??...niat abg 2 ikhlas k x??niat abg krn ALLAH or tidak...itu yg pertama...yg kedua...SABAR...ALLAH ingn melihat abg buleh sabar sampai tahap mna.??kadang2 ALLAH ingn mngji abg..sbb ALLAH sayangkan abg...kita sering berdoa kpd ALLAH SWT..tp kenapa doa kita lambat dimaqbul..umi kata...sbb ALLAh sangt suka mendgr doa2 abg...klu ALLAH maqbulkan doa abg...mybe ALLAH xdapat lagi mdgr rintihan dan luahan daripada abg lagi...btul x???ALLAH dgr stiap rintihan drpada abg..cuma lambat sedikit..sbb ALLAH ingn berikan abg sifat sabar plak...kalau abg nk thu..sifat sabar ini susah untuk dimiliki oleh sesiapa..hnya orang yg beruntung jea leh dapatkan nya..SUBHANALLAH!!! yg ketiga...SYUKUR &REDHA!!!! klu abg blh apa2 kputusan yg terbaik..maka ucapkan lah alhmdulillah..klu sebaliknya...maka ucapkan lah syukur dan redha dgn pemberian nya kpd kita..klu rezeki kita hnya sebanyak itu...maka sebanyak itu lah kita akan dapat...dan ingat lah ALLAH sangt suka kpd orang2 yg bersyukur dgn stiap pemberian nya....ini lah nasihat umi yg umi selalu berikan kpd abg,smasa abg sering di landa masalah hati dan keyakinan..

UMI..!!! kalau la umi buleh baca or dgr coretan ini..abg ini ckp kpd umi...abg sayangggg ummii.!!!!umi lah satu2 nya di hati abg...umi...dlm haty abg..abg da tanam sikap kerajinan dan brusaha..dan abg dah buang sikap malas dan sifat yg suka main2..abg nk buktikan kpd umi..yg abg mampu berjya suatu hari nanti.INSYALLAH...umi!!umi msh ingt lagi x..umi marah abg knpe abg suka tdr lewat???abg tdr lewat bukan krn abg main game umi..tp abg duk baca buku...umi msh ingt lagi x??umi msa abg kecil2 dulu...umi selalu merotan abg krn umi ingt abg yg mncuri duit umi...tp bukan abg yg mencuri...abg hanya mengnti duit umi yg hilang dgn duit pembelanjaan abg waktu persekolahan..abg rela kumpul duit dan xmkn  di waktu rehat krn abg thu umi memerlukan duit waktu itu untuk menampung duit peperiksaan abg ngah...umi msh ingt x???umi selalu melarang abg drpd main air hujan krn tkut abg demam...abg bukan nk main air hujan umi...tp umi ingt x..umi da ckp dkt abg..umi tringn nk rasa goreng pisang.tp umi xda duit..abg rela pakat dgn adik,dan pinjam duit adik dulu untuk pergi beli goreng pisang dlm hujan hnya untuk umi....umi msh ingt lagi x???umii mkn goreng pisang ats meja 2..itu la goreng pisang yg abg belikan untuk umi... :) umi...hnya satu jea abg ingn katakan kpd umi...tnpa umi..sape la abg nie pada hari ini..umi abg ingn pastikan umi sentiasa bhgia disisi abg,abg ingn mnjga umi dgn sepenuh hati abg..umi adlh seorg insan yg mulia disisi abg..umi selalu dijiwa abg..umii.!!!!!!!!!!...abgg sayanggg umiii!!!!!!!!...:* :* :* :*
semanis bicaraku
semanis bicaraku Nama asal usul ana yg diberi MUHAMMAD LUQMAN AL HAKIM BIN MUSA...ana sekarang menempat di tanah merah kelantan,tarikh lahir ana 18/09/1992,sekolah seawal ana di sekolah keb sri suria 2...dan berpindah pula ke sekolah sri suria 3...dan sekali lagi ana bertukr ke sekolah sru(a)diniah padang siam,dan setelah mnamatkan pngjian di sekolah rendah,ana melanjutkan pelajran ana di sekolah maahad ahmadi tanah merah(matm)dan ana melnjutkan lagi pelajran ana di kolej yayasan islam kelantan(koyik)walaupun natijah menyambung pengajian di UNIVERSITI AL ISLAM MADINAH MUNAWWARAH(UIM) agak lewat sedkit,sy mngmbil kesempatan yg penuh mkna ini untuk sambung pelajrn sy dkt mesir,al azhar kaherah.....ana anak yg kelima drpd 8 orng adik beradik

Post a Comment for "abg sayang ummi!! :)"