KENANGAN KETIKA DISCUSSION DGN SAHABAT2 KU-KHATAM 3 MADAH

mse nie dalam pkul 11.05 mint mlm ...dan kami start discuss dlm kul 9.00 mlm.....orng kta msh power ag walaupun dah lwt mlm...hehehehe....dan mlm nie kami discussion beramai2 ..dlm 11 orng..dan mlm nie jga shbt2 aku nk mnghbskan 3 madah...iaitu BALAGHAH,ADAB NUSUS,DAN MANTIK.....fuhhh penat2..sape yg ambik STAM thun nie mmg dye blh rasa la sndri..buku nota dye dan buku teks bukannya nipis tebal tau.... xpnh ag aku discuss smpai cm nie...tahap dewa..hahahhaha..nk mnghbskan 1 madah pon tersa terseksa tau x.ini kan pla nk mnghbskan 3 madah dlm stu mlm...haduhhh......tp walaupn bgaimna pun ,aku dan shbt2 aku yg lain dpt juga mnghbskan 3 madah dlm mlm 2 jgk...sampai rapat k waktu subuh..hanya ALLAH jea yg thu bgaimna pnt nya rasa tubuh bdan nie...lemah nya..lesu ...xbermaya nya....lps kmi discuss kami tlh berjnji akan mlkukan yg terbek besok...dan diantra kami ada seorng yg bngun dan bngkit lalu berkata..wahai sahabat2 sekalian....bangkit lah kamu2x.(dgn suara yg lantang)..walaupun kita lth,,xbermya...kita msti truskan prjuangn kita ....ingtlah ALLAH sntiasa bersama dgn kita....jgn mngeluh dan jgn mngungut tp kita jdkan lah ia sbgai latihan utk dri kita shrian....insyallah.shbt2ku.....masyaallah aku terpegun sbntr....dan bngun seorng lagi dgn melaungkan dgn kuatnya.....TAKBIR!!!!...sbanyak 3 kali...mbuatkan jiwa kami yg sudah lemah lesu,xbermaya,sudah hmpir thap kritikal..trus brubah...jiwa yg lesu brubah mnjdi jiwa yg kuat dan kukuh...tubuh bdn yg xbermaya brubh mnjd bermya dan bersmngt...semua nya kelthn yg da dlm diri ini hilang lenyap dan bertukr mnjdi smngt dlm jiwa kami......dan jom kita tgk gmbr yg sterusnya....hehehehe^__^

Discuss madah BALAGHAH....waktu nie bru pkul 9.30 mint mlm...a haa mse nie..kami tgh bersmngt gler ag discuss...di sni aku dan shbt2 aku yg lain byk berkngsi ilmu....dan shbt2 aku mbhagikan tajuk yg prlu dibentangkan...ok tjuk yg pertama spe yg nk benteng,,,tjuk 2 spe,tajuk 3 spe hingga lah hbs tjuk...orng kta khatam la 1 madah....begitu juga dgn madah2 yg lain....
ALHAMDULILLAH.....madah balaghah akhirnya dapat juga dihbskan mlm nie..ok....skrng msuklah MADAH ADAB NUSUS,skrng mse nie pkul 1.20 minit pg...msh nie pon kitorng msh ag kuat..dan msh truskan prjuangn dlm discuss..
hmmmm ALHAMDULILLAH..skli ag aku dpt khatam 1 madah iaitu madah adab nusus..hehehhehehe...skrng jam tepat pada  pkul 4.00 pg..haaaaahhhh..letih mula mnjalar dlm jiwa kami...dan lesu pula mngiringi....smngt pon dah brkurngn......semua shbt2 aku termsuk aku...dah terbongkok.mcm nenek tua.. hahahahhahhaha...mcm nk patah jea blkng aku nie..hahahhaha..ok skrng msuk la pula MADAH MANTIK....klu korng nk thu madah mntik nie..dye kna kuat berfkir..mmg la sush bg orng yg xfhm...tp bila dah fhm...best punya...aku confirm punya.. dan pristiwa aku xleh nk lupanya .hmmmm mse discuss mantik...da yg tersenggup2 dan ada yg merah biji mata mcm pontianak.....hahahhahaha....skit prut aku tgk shbt2 aku...tp aku xktwa la sbb main dgn kita pon lth jga...biase la kan tersenggup mcm orng tgh berzkir..hahahhahaha......xleh nk suko ko dye jgk..eh mngumpat doh ko..hah cpt2 istirghfar(ASTARGHFIRULLAHA A'ZIM 7X).hmmm da istirghfar k...hah bguh2.hehhehhe..jom kita truskan lagi..hehehhehehe
a'haaaa kt sini yg mnrik....mse nie pkul 4.35 minit pg...otak dah jem .prsan mint pon da hilng....semua shbt2 aku mula mngeliat termsuk aku..hahahhaha..mcm2 gya dyorng buat.blh tgk free jea...hehehe....dan da slh seorng dikalngn kami dye kta nk buat keluar cite .mmg dye seorng pkar rr dpt bb crita lucu nie...hah kami semua nya terhibur dgn cerita dye...dgn lawak nye....dgn lucu nya....tp dgn crta dye nk smpaikan 2 dpt dijdkan stu pngjrn dlm hidup.........
ok ketika nie plk aku dan shbt2 aku yg len cuba imbas kmbli pe yg kitorng discuss selama 9 jam yg lalu...pe yg kitorng dpt buat ksimpulan drpd discuss ini....sorng demi sorng yg ckp.....ALHAMDULILLAH....madah mantik pon kitorng dpt mnghbskan juga dan kami berjya khatam 3 madah dlm stu mlm..walupun xde orng dpt mnghbskan 3 mdah dlm stu mlm...mmg ianya mnctat sejarah hidup aku.......
AKHIRnya kitorng berjaya mnghabskan dan mnkhatam 3 madah iaiatu MADAH BALAGHAH,ADAB NUSUS, DAN MANTIK......ok bila dgr jea discuss kita mlm nie sudah tamat....boommm terdgr bunyi kayu balak tumbang sorang demi sorang ..hahahhahahahaha.....fuhhh bahagia nya dpt mnghbskan madah2 tersbut.....kitong brsa bngga tau....duduk rehat sbntr jea..xsmpai 2 minit..azan mula berkumandang di telinga kami......hmmm dan aku mnyahut seruan itu.....dan aku trus bngn berdiri dan cri mikropon..dan aku mnlaungkan azan......sesudah itu shbt2 aku termsuk dgn aku....mnunaikan solat sunat 2 rakaat...dan solat subuh secara berjemaah bermai2 dgn kwn sekolej yg len .....dan pkul 7.40 pg....ustz kami mngadakan solat hajat bg pelajar2 STAM yg ingn mnduduki ppriksaan akhir tahun.....dan bacaan yasin.....zkir munajat...dan doa.....

                                                      DOA2 KAMI BERSAMA
YA ALLAH YA TUHAN KU, TUHAN YG MNGGERAKKAN AWAN BERANGINGAN ,TUHAN YANG MENJADI LANGIT DAN BUMI....TUHAN YANG MENCIPTA SELURUH MAKHLUK YG BERNYAWA...DAN SALAM DAN SELAWAT KE ATAS JUNJUNGAN NABI MUHAMMAD S.A.W,DAN KELUARGA BAGINDA DAN SAHABAT2 NYA....

YA ALLAH YA TUHAN KU,SESUNGGUH NYA ENGKAU MHA PEMURAH LAGI MHA MNGETAHUI SEGALA MKSD TERSIRAT DAN TRSURAT,.....DAN ENGKAU MHA MNGETAHUI 
SEGALA2 NYA YG KAMI SEMUA TIDAK MNGETAHUI....YA ALLAH ENGKAU PERMUDAHKAN LAH SEGALA URUSAN AKU DI DUNIA DAN JUGA DI AKHIRAT...YA ALLAH,AKU MEMOHON SGT2 KPD MU YA ALLAH.....SATUKAN HATI2 KAMI DENGAN AGAMA DAN RAHMATMU...BERIKAN LAH KAMI KETENANGAN JIWA BERMUNAJAT YG IKHLAS PADAMU DIAMBANG PENENTU MASA HADAPAN KAMI INI..JIKA SEMEMANG NYA NATIJAH YG BAIK ENGKAU ANUGERAHKAN KPD KAMI..KAMI TERSNGAT BERSYUKUR DENGN RAHMATMU DAN ANUGERAHMU...JIKA SBALIKNYA YG KAMI DAPATI DRPD NATIJAH STAM INI..TENANGKAN LAH DAN YAKINKAN LAH KPD KAMI BAHAWA ..ENGKAU TELAH ATURKAN ADA YG TERBAIK UTK KAMI...HANYA PADAMU KAMI MAMPU BERSERAH DAN BERTAWAKAL YA ALLAH....AMIN YA RABBAL ALAMIN



WAHAI SAHABATKU, DGRLAH PUISI YG INGN AKU SAMPAIKAN....MFKAN AKU JIKA IANYA XSESEDAP SPRTI PUISI A.SAMAD SAID..^__^...


10 BULAN,
KITA BERSAMA MENUJU DEMI MENCAPAI CITA-CITA

10 BULAN,
KITA BERSAMA MEMAHAMI HATI MASING2

10 BULAN,
KITA BERSAMA MENGHADAPI SUKA DAN DUKA

10 BULAN ,
KITA BERSAMA MNGUNTIP KENANGAN MANIS &PAHIT

10 BULAN ,
KITA MENYEMAIKAN SEMNGAT SETIAKAWAN DAN KASIH SAYANG

10 BULAN,
KITA BERSAMA SPERTI SBUAH KELUARGA YG BHAGIA

10 BULAN,
SUDAH TERSEDIA,SEKARANG...SUDAH TIBA KITA MENCRI HALUAN MASING2....

(JANGAN LUPA 10 BULAN  KENANGAN,WAHAI SAHABAT2 KU..SAMA-SAMA KITA MNGINGATI ANTRA 1 SMA LAIN..SEMOGA KITA AKAN BERJUMPA DI LAIN HARI,AGAR INDAH KEMBALI PADA SAAT ITU..


KOLEJ YAYASAN ISLAM KELANTAN..2010..TEMPAT KENANGAN KITA BERSAMA .....I LOVE U ALL LILLAHI TA'ALA.....
semanis bicaraku
semanis bicaraku Nama asal usul ana yg diberi MUHAMMAD LUQMAN AL HAKIM BIN MUSA...ana sekarang menempat di tanah merah kelantan,tarikh lahir ana 18/09/1992,sekolah seawal ana di sekolah keb sri suria 2...dan berpindah pula ke sekolah sri suria 3...dan sekali lagi ana bertukr ke sekolah sru(a)diniah padang siam,dan setelah mnamatkan pngjian di sekolah rendah,ana melanjutkan pelajran ana di sekolah maahad ahmadi tanah merah(matm)dan ana melnjutkan lagi pelajran ana di kolej yayasan islam kelantan(koyik)walaupun natijah menyambung pengajian di UNIVERSITI AL ISLAM MADINAH MUNAWWARAH(UIM) agak lewat sedkit,sy mngmbil kesempatan yg penuh mkna ini untuk sambung pelajrn sy dkt mesir,al azhar kaherah.....ana anak yg kelima drpd 8 orng adik beradik

Post a Comment for "KENANGAN KETIKA DISCUSSION DGN SAHABAT2 KU-KHATAM 3 MADAH"