Khamis, 31 Mac 2011

kata-kata ulama terbilang masa kini Dr. Yusuf Qardawi:




Ingatlah kata-kata ulama terbilang masa kini Dr. Yusuf Qardawi:

”sesungguhnya dalam kehidupan ini ada manusia yang mati sebelum datang ajalnya, kerana masa yang ada dalam kehidupannya itu sama sekali tidak memberikan manfaat dan faedah samada bagi dirinya ataupun orang lain, sementara itu ada manusia-manusia yang terus hidup meskipun ajalnya telah sampai menjemput, kerana masa yang ada dalam hidupnya berjaya digunakan untuk melakukan perkara-perkara yang berfaedah sama ada untuk dirinya atau masyarakat ramai berupa warisan ilmu pengetahuan, anak-anak soleh atau para murid yang bertaburan di pelbagai tempat untuk melanjutkan misi perjuangan atas dunia ini. Perjuangan yang berlanjutan itu menjadikan seolah-olah ia masih hidup dan bergerak dibuka bumi, meskipun jasadnya sudah lama dikandung tanah”.

USIA BUMI!!!









Mesti korang tkejut kan..neway, just bace dulu n evaluate it later...
Allah sahaja yang tahu kebenarannya. Bukti kebenaran Al Quran.
Fenomena ini telah disebut dalam Quran 1400 tahun dahulu dan 1999/2000
tahun gambar itu diambil oleh NASA.]

a) Mengikut hadith umat Rasulullah akan hidup selama 1500 tahun...
sekarang sudah 1439 =426 + 13 tahun hijrah...daripada ini kita ketahui
kita akan bertahan dalam masa 61 tahun lagi. Jikalau ini benar, bumi akan
kiamat pada tahun 2066

b) Saintis telah menjumpai sebuah planet yang lebih kecil daripada bumi
yang menghala ke bumi.. Ia telah dianggarkan bahawa planet itu akan
melanggar bumi pada tahun 2014. Amerika akan cuba untuk menukarkan
orbitnya dengan menembaknya dengan sebuah roket...
Dan saintis juga telah menjumpai sebuah planet yang juga akan menghentam
bumi... Ia dianggarkan akan melanggar bumi dalam masa 60 tahun lagi..
Dan planet ini lebih besar daripada bumi... Jikalau ini benar, dunia akan
musnah pada tahun 2065....

c) Dan dikatakan kuasa Israel akan mencapai puncaknya pada tahun 2007...
Dan kuasanya akan jatuh semula dalam 14 tahun, iaitu tahun 2022,
disebabkan oleh penurunan semula Nabi Isa... . Dan hadith mengatakan
bahawa Nabi Isa hanya akan hidup selama 40 tahun dan dunia akan kiamat
pada hari Nabi Isa wafat.. Jikalau ini benar dunia akan kiamat pada
tahun 2062... Dianggarkan Bumi Akan Kiamat Antara Tahun 2062-2066
Wallahu'alam. ..

Semua ini telah dikaji... Dan yang dipercayai paling tepat ialah hadith
yang mengatakan bahawa umat Rasulullah akan bertahan selama 1500 tahun...
Kita telah berada di bumi ini selama 1439 tahun... Cubalah anda kirakan
sendiri...

Beribadatlah wahai umat Islam sekalian... Ini adalah antara berpuluh-puluh
artikel di internet yg seperti ini. Dan jangan tunggu artikel seperti ini
dikeluarkan baru kita nak buat amal. Benda ni dah diajar sejak kita kecil
lagi. Kiamat pasti tiba. hanya orang yang leka dengan dunia shj yang akan
rugi. berhibur tidak salah tapi jangan lupa apa yang disuruh oleh Allah.
Patuhi suruhan Allah dan tinggalkan yang mungkar. dan korang jangan
risaula..aman dunia akhirat..sama- sama kita doakan kesejahteraan untuk
semua umat Islam.

empat golongan lelaki yang ditarik ke Neraka disebabkan wanita




Terdapat empat golongan lelaki yang ditarik ke Neraka disebabkan wanita, sepertimana di bawah ini :

1.
Ayah, Apabila seseorang yang bergelar ayah tidak memperdulikan anak-anak perempuannya di dunia. Dia tidak memberikan segala keperluan agama seperti mengajar solat, mengaji dan sebagainya. Dia membiarkan anak-anak perempuannya tidak menutup aurat.....tidak cukup kalau dengan hanya memberi kemewahan dunia sahaja maka dia akan ditarik oleh anaknya.

2.
Suami, Apabila seorang suami tidak memperdulikan tindak tanduk isterinya. Bergaul bebas di pejabat, memperhiaskan diri bukan untuk suami tapi untuk pandangan kaum lelaki yang bukan mahram, apabila suami mendiam diri...walaupun dia seorang alim (solat tidak tangguh, puasa tidak tinggal) maka dia akan ditarik oleh isterinya.

3.
Abang, Apabila ayahnya sudah tiada, tanggungjawab menjaga maruah wanita jatuh ke pula abang-abangnya jikalau mereka hanya mementing keluarganya sahaja dan adik perempuannya dibiar melencong dari ajaran Islam.... tunggulah tarikan adiknya di akhirat.

4.
Anak Lelaki, Apabila seorang anak tidak menasihati seorang ibu perihal kelakuan yang haram dari Islam, maka anak itu akan disoal dan dipertangungjawabkan di akhirat kelak nantikan tarikan ibunya.

Empat golongan inilah yang akan masuk ke neraka Allah disebabkan oleh wanita, mari bermuhasabah diri masing-masing, adakah kita tergolong dalam golongan ini, kalau tergolong marihlah bertubat, beristiqfar dan cepat-cepat memohon ampun kepada Allah akan kesalahan-kesalahan yang telah dilakukan. Kepada kawan-kawan semua lepas baca artikel ini kalau ada pandangan dan komen boleh kemukakan di ruangan komen dibawah ini, sesungguhnya komen anda sangat bermakna buat saya.

MUHASABAH DIRI!!




Bila hati payah mengingati Allah...
Bila hati tak syukur dengan kesenangan...
Bila hati tak sabar dengan kesusahan...
Bila kurang terkesan oleh peringatan...
Bila cintakan diri lupakan kawan...
Bila cenderung pada yang haram dan dosa...
Suka menzalim dan menganiaya..
~~itulah petanda hati telah buta~~

Paksalah hati mengingati Tuhan
Belajarlah syukur dengan yang ada
Hasil bersabar dengan apa yang tiada
Dekati sumur ilmu ceduklah titisan peringatan
Jauhilah yang haram dan syubhat

carilah bimbingan solehin terdekat
bersahabat dengan orang yang baik
pemurah, pemaaf dan bersedekah…
nescaya hati kan bercahaya semula!

LINK PROGRAM DIPLOMA TAHFIZ AL-QURAN 2011/2014

http://www.darulquran.gov.my/index.php?option=com_content&view=article&id=122%3Aprogram-diploma-tahfiz-al-quran-20112014&catid=39%3Apengumuman
www.darulquran.gov.my

Khamis, 24 Mac 2011

JANGAN KAHWINI PEREMPUAN YANG ADA 6 SIFAT INI



JANGAN KAHWINI PEREMPUAN YANG ADA 6 SIFAT INI
Pesanan Rasulullah saw untuk kaum Lelaki : "Jangan engkau kahwini wanita yang enam, jangan yang ananah, yang mananah, dan yang hananah dan jangan engkau kahwini yang hadaqah, yang basaqah dan yang syadaqah".

1.Wanita Ananah : wanita yang banyak mengomen itu dan ini. Apa yang diberi atau dilakukan suami untuk rumahnya tangga semua tidak k...ena dan tidak berpuas hati.

2.Wanita Mananah : wanita sebegini yang menidakkan usaha dan jasa suami sebaliknya mendabik dada dialah yang banyak berkorban untuk membangun rumah tangga. Dia suka mengungkit-ungkit apa yang dilakukan untuk kebaikan rumah tangga. Biasanya wanita ini bekerja atau berkedudukan tinggi dan bergaji besar.

3.Wanita Hananah : Menyatakan kasih sayangnya kepada suaminya yang lain, yang dikahwininya sebelum ini atau kepada anaknya dari suami yang lain dan wanita ini berangan-angan mendapatkan suami yang lebih baik dari suami yang sedia ada. Dalam kata lain wanita sebegini tidak bersyukur dengan jodohnya itu. Wanita sebegini yang mengkufuri nikmat perkahwinan. Dia juga merendahkan kebolehan dan kemampuan suaminya.

4.Wanita Hadaqah : melemparkan pandangan dan matanya pada tiap sesuatu, lalu menyatakan keinginannya utk memiliki barang itu dan memaksa suaminya untuk membelinya selain itu wanita ini suka ikut nafsunya. Wanita sebigini memeningkan kepala lelaki. Dia tenguk apa saja dia mahu. Dia suka membandingkan dirinya dengan diri orang lain. Suka menunjuk-nujuk. Wanita inilah yang menjadikan suami dulu handsome sekarang sudah botak.

5. Wanita Basaqah : ada 2 makna:

Pertama wanita sebegini yang suka bersolek dan menghiaskan diri. Dia menghias diri bukan untuk suaminya tetapi untuk ditunjuk-tujukkan kepada dunia. Suka melawa. Wangnya dihabiskan untuk membeli make-up, kasut dan barang kemas. Wanita begini juga suka dipuji-puji. Kalau dia kebetulan menjadi isteri orang ternama dan menjadi pula ketua dalam kumpulan itu, orang lain tidak boleh mengatasi dirinya.

Kedua dia marah ketika makan dan tidak mahu makan kecuali sendirian dan diasingkannya bahagiannya.

6.Wanita Syadaqah : banyak cakap, tidak menentu lagi bising. Kebecokan itu juga menyebabkan segala kerja yang dibuatnya tidak menjadi, hanya tukang sibuk dan komen saja.

---Dicatat oleh Imam Al-Ghazalli...Wallahu'alam.

Ahad, 13 Mac 2011

wangsa walk(pasar raya)...

best jugak naik bnda nie yea...aku ingtkan biase jea..ramai jugak orng kata..e2 mainan budak2 la...arrrhhh.aku cara pe...mainan budak k mainan orng tua ...yg penting best...nk thu cuba la try naik sndri..comfirm korang akan ckp cm aku.....psti best punya..hahahha

enjoy di putrajaya dkt bndar wisma putra



mse confius nk prgi jalan mna stu ntah...nsib bek xsesat jln..hahahhaha

hahahahha..control macho...

haiiii.....action la plk yea..huhuhu
wah ..alim btoi budak 2 org ny yaa

senyum jgn x senyum yaa...jgn malu2...
kenangan aku bersama my kezen..huhuhu...mse ini bru nk prgi k putrajaya...hmmm...nk prgi tmpt pngsahan sijil dkt wisma putra...wahhh..aku mmg truja lah dgn bndar wisma putra....cntik gila.....klu blh aku tringn sgt2 tw nk kerja di tmpt sna bila ak hbs pngjian aku 6ti..

bru blik dr menara klcc..huhuhuhu....letih la...turun jea dr tren nie...trus pie roda2 stu klcc...penat ....ase nk pecah jea kaki nie....tgk kasut pon dah terkoyak ..hahahhaha..hasil nya kuat sgt berjalan2... bru jea beli  ksut 2...hmmm...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...