KESILAPAN KERAP WANITA TENTANG AURAT

KESILAPAN KERAP WANITA TENTANG AURAT

Di manakah kesilapan penutupan aurat wanita hari ini ?. Jawabnya seperti berikut :-

KESALAHAN PERTAMA : Aurat itu adalah memakai tudung sahaja.

KESALAHAN KEDUA : Bertudung tetapi ber‘T-Shirt' berlengan pendek.

KESALAHAN KETIGA : Bertudung tetapi baju kebarungnya terbelah kainnya.

KESALAHAN KEEMPAT : Bertudung tetapi bajunya sendat, sempit dan nipis lalu memaparkan bentuk kawasan-kawasan mudah ‘menggoda'.

KESALAHAN KELIMA : Bertudung tetapi amat longgar dan menayangkan jambul dan hujung rambutnya.

KESALAHAN KEENAM : Bertudung tetapi hanya memakainya di pejabat sahaja. Tidak di sekitar rumah, pasaraya dan sebagainya.

KESALAHAN KETUJUH : Bertudung tetapi tudungnya dilempar ke belakang leher, maka terdedahlah dadanya dari ditutupi kain tudung.

KESALAHAN KELAPAN : Bertudung tetapi dengan tudung yang amat nipis sehingga boleh diihat sanggul, leher, tengkuk dan dadanya.




"Sepintar pintar manusia ialah manusia yang mengigati mati..''
''kullu nafsin zaaiqatul maut''etinya...setiap yang bernyawa pasti akan merasai kematian..
''Kita jangan takut mati,jangan cari mati,jangan lupakan mati,tapi rindukan mati.Kerana,mati adalah pintu berjumpa dengan ALLAH SWT.Mati bukanlah cerita dalam akhir hidup,tapi mati adalah awal cerita sebenarnya,maka sambutlah kematian dengan penuh ketaqwaan...''




*seandainya satu mata rantai penghuni neraka itu diletakkan di gunung dunia,maka gunung i2 akn hancur dan mata rantai itu akn masuk ke bawah bumi lapis ketujuh..
*di neraka itu ada hawa zamharir yang sangat sejuk dan menanggalkan daging ,sehingga penghuni neraka meminta hawa pns neraka..
*AL-GHASAQ-adalah air mata yang dialiri dengan air panas,berbagai binatang berbisa,lalu didatangkan anak adam dan dicelupkan kedalamnya.dalam sekali celupan,kulit dan daging mereka berjatuhan dari tulan ,hingga kulit dan daging itu bergantung di punggung dan lutut ank adam.daging dan kulit i2 terkelupas seperti manusia melepas pakaian nya.
renungan bersama ^_^..lau ade silap betulkan lawh ea...

semanis bicaraku
semanis bicaraku Nama asal usul ana yg diberi MUHAMMAD LUQMAN AL HAKIM BIN MUSA...ana sekarang menempat di tanah merah kelantan,tarikh lahir ana 18/09/1992,sekolah seawal ana di sekolah keb sri suria 2...dan berpindah pula ke sekolah sri suria 3...dan sekali lagi ana bertukr ke sekolah sru(a)diniah padang siam,dan setelah mnamatkan pngjian di sekolah rendah,ana melanjutkan pelajran ana di sekolah maahad ahmadi tanah merah(matm)dan ana melnjutkan lagi pelajran ana di kolej yayasan islam kelantan(koyik)walaupun natijah menyambung pengajian di UNIVERSITI AL ISLAM MADINAH MUNAWWARAH(UIM) agak lewat sedkit,sy mngmbil kesempatan yg penuh mkna ini untuk sambung pelajrn sy dkt mesir,al azhar kaherah.....ana anak yg kelima drpd 8 orng adik beradik

Post a Comment for "KESILAPAN KERAP WANITA TENTANG AURAT"