KENANGAN KETIKA MENJADI IMAN TERAWIH...


KENANGAN  semasa di masjid mukim kok lanas.....mse nie ketika di bulan puasa..fuhhh..aku terpksa berpcah dgn kwn2 aku sbb nyo kna jd tok iman terwih..hmmm pape2 pon trima jea la kan..di msjd kok lans uzair(uzir) yg mnjdi tok iman....aku plk kna jd tok iman terawih di  masjid kubng kerian....dan hafiz(piez) plk mnjdi bilal....dan da seorng ag yg mnjd tok iman di msjd cabng empat.nma dye zulkifli(zul).gmbr dye xde dalam nie....hehehehe...jgn risau tuan nye juga hensem...ehem2..hehehehe...kkk....tahun nie meeeeemang murah rezeki..sbb nya tok imam mukim kok lanas mbuat seponsa kpd semua budak kolej..jd kami semua xprlu lah kluarkan duit smsa bulan poso....hmm mknn semua nyo sdp2 blko....xdop pon xsdp......nk buat guano ...tiap2 kali nk buko poso gk ...msti nsi ayam.....or nsi daging..klu minuman ..ehem2...teka pe..hehehhehe..x lain xbukan....air tea yg disukai oleh orng ramai  .sbb  nya air tea adlh  minuman yg pling ringkas utk disediakan ....hmm  tp sdp.hehehehe....tp aku hnya 3 hri jea smpat mnikmati mknn di masjid kok lans....hmmm sedih kan kan kan ...hehehhe.xde lah....sbb nya aku kna prgi jd tok imn terwih dkt kubng kerian...hmmm tp mknn kt sna lgi sedp hehehehe.....kt sna k.mah  yg msak..dulu dye catering gk.....stiap kli aku mkn nsi yg dye msak..fuh.......best...yamm yamm sdp xleh nk kto sdp lajok.......hehehehhe.....orng kt cna semua nya sporting,.....hmmm syg nya aku xleh nok tidor kt cna sbb aku terpksa ulang alik dr kok lanas k kubng krian...mse 2 aku tgh mhdpi prksa pertghan thun(stam)..hmmm geram btol.....klu la aku x exam ari  2 aku da blh tnggl dah kt situ dan prgi derat dgn orng2 kmpong....huhuhu...dan mse last exam aku mintak kbnran drpd ckgu dkt kolej...nk tinggal dkt msjd kubng kerian....jd aku xhdr la exam hari 2...huhuhu...xpe2 sbb aku xksh un..bukan exam yg btol2 ag..huhuhu..yg pnting aku dpt mrasai tinggal kt msjd ...iktikaf dlm msjd ckit.. huhuhu...hri 2 aku srnok sgt2 sbb orng kampong bwak aku prgi jln2 round stu bndr lah...ph2 diorng blnja aku bli brng....abg nik ckp....klu awk nk pe..ambik jea...xpyh mlu2..huhuhu...aku bertmbh segan plk....jd aku ambik yg prlu aje........huhuhu....tp bila abg nik tgk aku beli brng ckit...abg nik mcm xpuas hati dye kata 6ti abg tlg beli brng dkt awk....fuh.....mmg byk rr byk dye beli.....tak muat tangn aku nk bibit brng....nk suko pon  ada malu pon ada..yela .orng tgk dkt aku....brng byk dkt tangn ...mcm budak prmpuan plk ....beli brng byk....tangn kiri kanan penuh dgn brng..huhuhu....slps selesai beli brng2....abg nik ajak aku prgi restoran prgi mkn plk.....aku jd serba slh plk....dah la brng dah byk beli...phtu blnja aku mkn dkt restoran plk...huhuhu..aku ckp la...eh kita mkn dkt kedai2 biase jea lah...abg nik ckp..alah skli skla kan mkn dkt restoran.pe slh nya....hmm mknn dye yg order..aku mkn jea.... aku mkn dkt restoran 2 mkn nsi biase jea ...nsi 2 mcm nasi ayam masakkan berempah..fuh..mknn di restoran 2 mmg sedp gler....hahahahha...yam yammm..aduh tersa lapar pulak bila crta blik..huhuhu..kkk....selesai mkn ..abg nik tanya aku nk prgi mna ag ....aku kata dah lah cukup rr hari nie....dah letih..abg nik pon mnympuk ..klu blik rugi rr..pe kata kita prgi kt kb sekejap..abg nk tgk brng..hmm aku ikut jea la....hmm bila smpai dkt kb....dy singgah dkt kb mall....nk thu dye beli pe...dye beli sebuah jam utk aku....dah la .jam 2 aku pling minat sekali... aku dah lama nk beli...tp xde duit..huhuhu...time ksh YA ALLAH..krn engkau murahkan rezeki aku hari nie...hmmm....aku terima jam 2 drpd abg nik dgn hati berasa gembra....aku pon xsngka2 blh pkai jam 2....aku ucpkan time ksh byk2 dkt abg nik krn hadiahkan jam utk aku....blh dkt 10 x aku ucpkan time ksh dkt abg nik.....nk oyak nyo..suko sgt2....hmmm..hari pon dah nk gelap....kami pon blik lah ke masjd kubng krian semula.....pd waktu mlm selesai solat berjemaah wktu isya' dkt msjd...orng kmpung mmnuhi msjd....dan tok iman umum dgn mikropon..kpd semua orng kmpung....mlm besok aku dah nk blik...jd aku xsngka mlm 2 aku dpt plk brng drpd orng2 kmpung sbgai kenangan tp mlm nie..lbh byk ag brng drpd abg nik belikan utk aku fuh xmuat beg doh la aku kata dlm hati...nk buat blik mcm mne la nie......hmmm aku ketawa sorng2 dlm bilik sbb mikir mcm mna nk buat blik brng nie ....besok pg aku naik bas...sebelum balik orng kmpung dtng sorng demi sorng,utk bersalam vida'...(salam perpisahan)..aku turut mnangis bila berckp dgn stgh2 mak cik dan pk cik ....aku turut terhibur dgn kprihatiann orng kmpung terhdp aku...aku ase xmau blik  plk mse 2..tp keadaan memaksa aku suruh blik jugak...hmmm..mse tinggal 3 hari lg nk beraya aidilfitri,.....blh diktakan ramai jgk la yg turut mnghntr aku dkt stesen bas kb....aku naik bas dkt kb dan turun dkt masjid mukim kok lanas....tmpat shbt aku.....sbb aku janji nk kumpul dulu dkt msjd mukim kok lanas....hmmm jd aku tidor dkt msjd mukim kok lanas sehari.....phtu aku ambik lah kesempatan ini utk pukul gmbr dgn shbt2 aku...huhuhu...kenangan ini adlh kenangan yg pling indah sekali dlm hidup aku..hmmm ok lah stakt ini shja dulu....K ASSALAMUALAIKUM!!!!
semanis bicaraku
semanis bicaraku Nama asal usul ana yg diberi MUHAMMAD LUQMAN AL HAKIM BIN MUSA...ana sekarang menempat di tanah merah kelantan,tarikh lahir ana 18/09/1992,sekolah seawal ana di sekolah keb sri suria 2...dan berpindah pula ke sekolah sri suria 3...dan sekali lagi ana bertukr ke sekolah sru(a)diniah padang siam,dan setelah mnamatkan pngjian di sekolah rendah,ana melanjutkan pelajran ana di sekolah maahad ahmadi tanah merah(matm)dan ana melnjutkan lagi pelajran ana di kolej yayasan islam kelantan(koyik)walaupun natijah menyambung pengajian di UNIVERSITI AL ISLAM MADINAH MUNAWWARAH(UIM) agak lewat sedkit,sy mngmbil kesempatan yg penuh mkna ini untuk sambung pelajrn sy dkt mesir,al azhar kaherah.....ana anak yg kelima drpd 8 orng adik beradik

Post a Comment for "KENANGAN KETIKA MENJADI IMAN TERAWIH..."